Az autó története

A BMW E24 egy felsőkategóriás négyszemélyes kupé, a 6-os széria első modellje először az E12, később az E28 alvázán.

Ez az autó a második szériából származik (CS/1), nagy hátsó króm lökhárítóval (véleményünk szerint a legszebb kompozíció az E24 szériából) az E28 alvázán, ami nem csak körülbelül 50 kilóval könnyebb, hanem merevebb is a korábbi E12 alvázra épített autóknál. A váltó egy ötsebességes Getrag 265/6. A manuális váltó természetéből adódóan nagyobb végsebesség és jobb gyorsulás érhető el az automata váltóhoz képest, és úgy gondoljuk, hogy kézi kapcsolású váltót használva teljesedik ki igazán a vezetés élménye.

A szóban forgó autót egy német, médiával foglalkozó Kft. helyeztette először forgalomba 1983. december 10-én a következő felszereltséggel:

320 Modellschriftzug Entfall

350 Waermeschutzglas Gruen, Rundum

400 Schiebe-hebedach, Mechanisch

660 Bmw Bavaria C Reverse Rds

680 Radioantenne Manuell

690 Cassettenhalterung

915 Nur Boden Konserviert

979 Velours-fussmatten Vorn Und Hi

A második tulajdonos egy allerhauseni férfi (született 1955. december 4-én) volt. Érdekesség, hogy az autó 1986. december 4-én, tehát a 31-ik születésnapján került a nevére.

1988-tól a harmadik és egyben utolsó tulajdonosához került az autó, aki egy reutlingeni férfi volt (született 1948-ban). Az autó 2003 júliusától ki volt jelentve a forgalomból.

2016 februárjában megvásároltuk, és nem sokkal később megkezdtük restaurálását.

 

A restaurálásról

A célunk a teljesen eredeti gyári új állapot visszaállítása. Régi fotókat tanulmányozva törekedünk a tökéletességre.

A legfőbb tevékenységeket - mint a szét- és összeszerelés, motor felújítás, karosszériamunka, fényezés - műhelyünk végzi.

Ami "csorbíthatja" az eredetiséget, az a 3 részes 18”-as Kerscher CS alufelni garnitúra. Azonban ezzel az autó tekintélyt parancsolóan fog kinézni, amolyan modern-retro hatást keltve. Természetesen egy garnitúra gyári BMW felni is tartozik a járműhöz.

Ez az autó valakinek gyűjteményi darab lenne, valakinek hétvégi autó, valaki találkozókra járna vele, vagy mindhárom együtt, nem tudhatjuk. Amit viszont biztosan tudunk, hogy sok örömet fog okozni új tulajdonosának.

A karosszéria

szétszedésre került és a rozsdás alkatrészek ponthegesztés lefúrással eltávolításra kerültek. Utána a karosszéria szemcseszórást kapott. A fémtiszta kasztni egészséges része azonnal alapozásra került egy kétkomponensű epoxi alapozóval, megelőzendő az újrarozsdásodást. Aztán megkezdődött a lemezmunka az új alkatrészekkel. Az összes rozsda eltávolításra került, beleértve az úgynevezett „vakrozsdát” és a lemezek közötti tipikusan rozsdásodó részek is meg lettek tisztítva. A lemezmunka után a komplett karosszéria megkapta az alapozást és minden hegesztési varrat, minden egyes lemez találkozási pont (ellentétben a gyári szokással) tömítésre került Teroson termékekkel. Bizonyos pontokon a cinezést helyettesítő, Teroson kétkomponensű epoxigyanta terméket használtunk, aminek használatával nem kerül sor a lemez felmelegedésére, ezáltal nem deformálódik. Az alvázon és a kerékjáratokban szintén egy Teroson termék nyújt védelmet a felverődő kövek ellen. Természetesen az üregvédelemre is nagy hangsúlyt fordítunk. A karosszéria a gyári bronzit beige színt kapja vissza egy profi fényezőkamrában.

Bizonyos króm alkatrészekből újat vásárolunk, a többi felújításra kerül.

A motor és hajtáslánc

a szétszedés után meg lett tisztítva és át lett vizsgálva. A motorblokkon nem kellett semmiféle felújítást elvégezni. A hengerfalon kifogástalan állapotú hónolás látszott. A blokk fekete hőálló festést kapott. A motor a felújítása során a következő új alkatrészeket kapta: dugattyúgyűrűk, főtengely- és hajtókarcsapágyak, 6 szelep és 6 himba (a többin nem látszott használat nyoma), szelepvezetők, szelepszár szimmeringek, vezérműlánc, láncfeszítők, láncvezető, lánckerekek, olajpumpa tömítések, vízpumpa, minden tömítés és szimmering. A generátor és az önindító felújításra került. A hengerfej megkapta a szokásos gépmunkát. Semmi további munkára nem volt szükség. A kuplung korábban felújításra került, gyakorlatilag új állapotú volt a szétszereléskor. A váltó tömítései cserélve lettek. A differenciálmű is fel lett újítva.

Az autóban a gyári motor van. "Matching numbers".

Az alumínium alkatrészek, mint az olajteknő, hengerfej, szelepdekni, szívósor, váltó stb. gyöngyszóráson esett át és gyári fényében tündököl.

Az autóba 1998-ban katalizátort szereltettek, ami a forgalmi engedélybe is be lett jegyezve. A restaurálás során kiszereljük a katalizátort az autóból.

Az utastér

Recaro ülései újra lettek húzva a gyári színnel és mintázattal megegyező bőrrel. A tetőkárpit is cserélve lesz.

Kerekek és futómű.

A Kerscher felnik külső peremei fel lettek polírozva. A csillag és a belső peremek fényezve lesznek.

A gyári BMW felnik a homokszórás után a gyári színüket kapták vissza.

Az első és hátsó híd, lengőkarok, stabilizátorok, és a többi nem kopó futómű alkatrész is homok szórva, galvanizáló üzemben horganyozva, majd ezután szinterezve lett. Minden tömítés, tartóbak, csapágy, lengéscsillapító cserélve lesz.

Az autóra már korábban ültetőrugók (korhű) lettek szerelve, amik be lettek jegyezve a német forgalmi engedélybe.

Rólunk

Mi egy kis cég vagyunk Bajáról, apa és fia. Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezünk a karosszériamunka és fényezés terén.

Mottónk: a minőség mindenekelőtt.

Portfólió

Néhány fotó a munkánkról.

Felújított váltó.

.

.

.

Felújított ABS egység.

Előkészített hátsó futómű alkatrészek.

A motor a segédberendezéseivel.

Első futómű a helyén.

Fényezett alváz.

Fényezett karosszéria.

Fényezett karosszéria.

Fényezett karosszéria.

Fényezett karosszéria.

Fényezett karosszéria.

Fényezés előtt.

Előkészítés közben.

Indulás a fényezőműhelybe.

Új hátsó lökhárító.

Új lámpakeretek.

Új tetőablak alkatrészek.

Hézagok beállítása folyamatban.

Fényezett motortér.

Fényezett csomagtér.

Új ültetőrugók.

Fényezett utastér.

139 - Bronzitbeige Metallic.

Felújított féltengelyek.

Beszerelésre kész alkatrészek.

Differenciálmű.

Csomagtér varrattömítése.

Új eredeti Hella fényszórók.

Futóműelemek üregvédelme.

Néhány felújított alkatrész.

Hangszigetelés a motortérben az eredeti mintájára.

Hangszigetelés az utastérben.

Varrattömítés az utastérben.

Gyári új komplett hátsó lámpa. A BMW-től már nem beszerezhető.

Varrattömítés a motortérben.

Eredeti új BMW szőnyeg szett. 1992 óta nem kapható.

Füller.

Tömítőzés az első sárvédők végleges felhelyezése előtt.

Az alváz védett.

A varrattömítés kész.

Eredeti M-Technic sárvédő szélesítések és csomagtér spoiler.

Kormánymű felújítása.

2017.09.28.

Az első traktus alvázvédőzve az A oszlop végéig. 5 liter fogyott el.

Új alkatrészek.

Differenciálmű felújítás.

Új üzemanyagtank tömítése és fényezése.

Padlólemezek lezárása.

Néhány termék amit használunk.

Az alváz alapozása kész, tömítés folyamatban.

Első traktus B oszlopig alapozva.

Utastér alapozva.

Alapozásra előkészített fémtiszta alkatrészek.

A hézagok ellenőrzése alapozás előtt.

Alapozva: a hátsó traktus B oszlopig és a tető.

A hegesztési munkával végeztünk a karosszérián. A következő lépés az alapozás lesz 2K epoxy-val.

A hegesztési munkával végeztünk a karosszérián. A következő lépés az alapozás lesz 2K epoxy-val.

Új vízhűtő.

Felújított kormány.

Struktúrálisan kész első traktus.

Elkészült gyári BBS felnik.

Hátsó ülések.

Ülés összeszerelés közben.

Ülés összeszerelés közben.

Új jobb hátsó lámpakeret és búra.

Néhány új alkatrész. Továbbiak jönnek még.

Házilag készített karosszéria elemek

Előtte, utána.

Belső küszöb. BMW-nél már nem kapható, ezért legyártottuk.

Porfestett alkatrészek

Porfestett alkatrészek

Horganyzott alkatrészek porfestés előtt

Szemcseszórt felnik fényezés előtt

Gyöngyszórt szívósor

Gyári új akkumulátor tartó felhegesztve, tömítve

Akkumulátor tartó felhelyezése előtt

Csaknem kész motor

Csaknem kész motor

Kerscher felnik felújítás előtt

Néhány horganyzott alkatrész

Horganyzott csavarok

Gyöngyszórt szelepdekni

Néhány gyöngyszórt alkatrész

Új hajtókarcsapágyak

Dugattyúk tisztítás után

Gyári felnik felújítás előtt

Szemcseszórás után, alapozva

Szemcseszórás után, alapozva

Szemcseszórás után, alapozva

Úton a szemcseszóróhoz

Csomagtér oldalelemek

Hossztartó felhelyezve

Néhány új alkatrész

Kerscher CS

Kerscher CS

Kiemelt motor

Utastér az autó vásárlásakor

Az első napon

Kontakt